3 juni 2011

Att skriva

Snart flyttar jag hemifrån. Jag ska lämna det hem jag har spenderat mina senaste 17 levnadsår i. Det är vemodigt men spännande, men i samband med flytten måste jag rensa bland allt skräp som jag har samlat på mig. Det finns mycket skräp som kan representera 17 år. Och mycket slängs bara, för jag kommer aldrig att titta på det med intresse igen. Men ibland hittar jag saker som jag helt har glömt bort. För en timme sedan hittade jag en lång novell som jag skrev när jag gick i åttan. Då var jag 14/15 år. Jag satte mig ner och läste den, och blev helt tagen. Har jag skrivit det här!? Så fina formuleringar. Visserligen blandade med en del klyschor, men ändå. Jag gillar att skriva och jag önskar ofta att jag hade bättre anledningar. Att jag blev tvingad, i alla fall av mig själv. Att beröra med ord är fint. Jag vill beröra med ord!

Inga kommentarer: