18 juli 2011

Han som heter Gurralicious på min telefon



Alla var på skidresa förutom jag och Gustav. På första DoP MS-föreläsning sa läraren att vi skulle dela in oss i grupper om två personer. Jag tittade åt sidan, där satt den där skumma killen jag aldrig lyckats sätta fingret på och jag tänkte: Varför inte prova? Han är ju trots allt smart. Jag frågade honom om han ville vara med mig, detta innebar att vi skulle samarbeta i två av de tre kurser vi läste. Det var som om han hade tänkt lite samma som jag, och han sa att vi visst kunde arbeta tillsammans. När vi skrev upp oss som grupp på listan sa jag: "I slutet av vårterminen kommer vi att hata varandra".

Riktigt så blev det inte.

Det finns nog två riktiga anledningar till att den här killen kommit mig så nära in på livet: MSN och tidiga mornar med Numme. Sena kvällar har jag skickat MATLAB-kod till honom för inspektion. Sena nätter har jag hållit honom vaken med tankar om allt och inget. Tidiga mornar har jag suckat åt honom när han kommit sent. Sena mornar och tidiga förmiddagar har jag retat honom för att han inte har vaknat än.

När han och hans ex tog slut var jag en av de första han sms:ade. När jag landade i Sverige igen efter de hemskaste dagarna i mitt liv sms:ade jag honom. Jag tror att trots att vi är olika som få tänker vi nästan precis likadant. Vi vet precis vad den andra behöver höra och när.

Han berättar hemska sexistiska skämt, retas och säger saker som är så himla politiskt inkorrekta. Han är som den mest irriterande lillebrorsan jag kan tänka mig. Men han är Gurralicious.

Inga kommentarer: