11 juli 2011

Det finns en pojke som jag är kär i

Han heter Patrik och är helt insnöad på allt som har med cyklar och båtar att göra. När han pratar om dessa saker säger han en massa ord som jag inte förstår, men när jag inte förstår kan jag lyssna på hans skånska dialekt istället.

Så fort jag ser honom brister jag ut i ett leende och det känns i absolut hela kroppen att det bara är han jag vill ha nära. Han är lång som få och kan hålla om mig och hela jag får plats under hans haka. Så när vi pussas får jag stå på tå, och knappt då räcker det.

Han älskar att fota och då förstår jag vad han pratar om, och blir så glad att han förstår precis vad jag menar också. Som med musiken där vi möts ganska precis på mitten. Och jag blir lika glad varje gång Spotifyikonen får en röd liten etta som visar att han har skickat mig en ny låt.

Idag sa den här pojken att han är kär i mig. Och jag är kär i honom med. Så fint det kan vara.


Bon Iver - Hinnom, TX

Inga kommentarer: