3 juli 2011

Gamla minnen

Det var härligt att flytta av den anledning att jag fick gå igenom alla mina saker. Släppa lös på all den glädje och ångest som låg gömd i gamla skåp och lådor. Jag har slängt en massa påsar med skit som jag absolut inte behöver, men också hittat en del saker som jag helt hade glömt bort ens existerade. Ett av de roligaste stunderna var när jag hittade min dagbok från 2000-2002. Då var jag alltså 10-12 år.

Jag satte mig ned och sträckläste den (det var inte direkt komplicerat språk eller jobbiga formuleringar så det gick ganska snabbt). Och som jag skrattade. Funderingarna jag hade då, bekymmer som var så stora, tänk om man var sådan idag? Jag insåg hur mycket jag har växt sedan dess. Men det värsta av allt var att jag insåg att det här med pojkar, det har förvirrat mig i över 10 år nu... Tänka sig vad pojkar kan få en att tänka! I dagboken får man följa mitt kärleksliv, jag är tillsammans med och gör slut med säkert tre killar under dagbokens förlopp. Och jag skriver hur kär jag är i dem... Jo tjena. Men ändå. Tänk vad vi älskar att tänka på dem. Vad konstiga de är och hur de får våra hjärtan att slå lite extra.

Någon gång ska jag citera mig själv ur dagboken, men det får bli en annan gång. Jag hoppas att alla har en fin sommarkväll!

Inga kommentarer: