16 juli 2011

Sommaren med vänner, flytt och kärlek



Det finns så många saker med den här sommaren som gör mig lycklig, men de allra allra finaste sakerna som jag kommer att minnas med den här sommaren måste ändå vara:

Kärleken
Jag hittade den igen. Än en gång är jag naiv - jag älskar det. Jag har gett mig hän till hundra miljoner procent, för vet ni vad, det är ALLTID värt det. När det kommer till kärlek och att tycka om någon är det alltid värt det.

Flytten
Visst, mamma och pappa bor några kilometer härifrån, men nu ska jag stå på mina egna ben. Att fylla ett kylskåp från noll har lärt mig en del... Och hur tyst det kan vara när det är tyst och hur mörkt det kan vara när det är mörkt. Men nu ska jag lära känna mig själv ordentligt, och bli avslappnad i att bara vara med mig själv.

Vännerna
När det känns ensamt i lägenheten och när kärleken inte är i Stockholm, tänk vad underbart att vännerna finns. Och jag har fått vara med Mandy flera dagar i veckan. Hon berättar för mig om hur det är att byta blöjor på och raka gamlingar medan vi lyssnar på Maggio tills sommarkväll blir sommarnatt. Alla som är så glad för min skull, och jag som är så glad för att ni finns i mitt liv och gör allt så mycket enklare.

Tänk så fint livet kan vara. När novembernatten känns mörk ska jag försöka komma ihåg hur det kändes precis i den här stunden.

Inga kommentarer: