16 juli 2011

Ur arkivet: Med anda ord

Ella påpekade att det är lite tråkigt att min gamla blogg inte finns kvar för att det finns så mycket roliga citat där. Men gråt inte längre Ella, jag har startat en ny kategori på bloggen! Med lite jämna mellanrum tänkte jag leta fram gamla goa saker så vi kan njuta av dem en gång till! De här citaten kommer från när jag, Ella, Unni och Amanda spelade Med andra ord. Och det är precis vad spelet går ut på, att försöka lista ut vad den andra har på sin bricka när han/hon förklarar det med andra ord. Det går på tid, så ibland kan det bli lite fel...

Mandy: "Unnis bakdel"
Ella: "FLÄSK!"
Rätt svar: Rumpstek

Mandy *efter att jag hade sagt något elakt*: "Som Emelie, man pissar i sängen ungefär. Fan"
Rätt svar: Sängvätare

Ella: "Spelar piano. Vitt hår. Gammal."
Mandy: "Elton John"
Ella: "Nej. ASgammal"
Mandy: "Mozart!"
Rätt svar: Mozart

Ella: "Stad med bomber tror jag. Pappa på engelska på slutet. Väska på engelska! Pappa och väska på engelska"
Emelie: "Dad..Bag?"
Rätt svar: Bagdad

Ella: "En snickare på teve"
Unni: "Johnny? Mattias?"
Ella: "NEJ, en SVENSK. Han är askänd, har varit med i flera år!"
Rätt svar: Martin Timell

Unni: "Där kan man köpa smycken"
Ella: "Glitter!"
Rätt svar: Guldsmedsaffär

Unni: "Där man sover hmmhmmar man!"
Rätt svar: Greta Garbo

Ella: "Vattenfall i Afrika"
Unni: "Viktoriafallen"
Ella: "Nej det andra fallet"
Rätt svar: Niagarafallet

1 kommentar:

ellaeyey sa...

hade helt glömt bort dehär, sicken tur att du skrev om, så himla kul ju ;)haha jag gillar Greta Garbo bäst :P åh vi borde spela det igen :)