16 juli 2011

Frukost på Karlstad-soffan

På sommaren kan det tyckas svårt att komma upp ur sängen. Jag FÅR ligga kvar hur länge jag vill. Jag KAN somna om en gång till. Men det känns ändå inte helt okej och jag har väckarklockan med Psapp - Cosy in the Rocket ställd varje morgon.

Men varje sommarlovsmorgon har jag ändå något att se fram emot: frukost på Karlstad-soffan. De senaste dagarna har jag tagit med mitt täcke till soffan och jag tror egentligen min tvåsits tycker att han är lite för liten för både mig och täcket, men finns det hjärterum så. Jag sitter en stund under täcket och hurvar lite för att det är kallt i lägenheten (så har det i alla fall varit de senaste dagarna), tittar vad som har hänt på facebook och i bloggvärlden tills jag känner att magen kurrar. Då går jag till mitt lilla kök, kokar ett ägg och fixar i ordning min turkiska yoghurt. Sen sitter jag i soffan, med datorn, frukosttallrik och täcke. Underbar start på varenda morgon. Om ni hittar äggskal i soffan så vet ni att det var jag.

Morgonens soundtrack:

Sufjan Stevens - Casimir Pulaski Day

Inga kommentarer: