17 juli 2011

Ur arkivet: Amanda i ett nötskal

Amanda: "Sanningen är att jag mår dåligt. Jag är inte glad över huvud taget"
Amanda brister ut i skratt.

Emelie: "Amanda du är en häxa"
Amanda: "Varför är jag en häxa?"
Emelie: "En häxa är elak"
Amanda: "Om jag är en häxa, då kan jag visa dig några av mina trollkonster"
Emelie: "Åh snälla gör det!"
Amanda: "Fast, du vet, jag får egentligen inte använda några trollkonster utanför skolan..."
Emelie: "Nää???"
Amanda: "Jag kan visa dig ändå"
Amanda lägger en bit papper på luftutloppet och försöker få den att flyga

Emelie: "Igår när jag satt i bilen satt jag och tänkte och jag tänkte på att jag är 17. Och jag menar, jag känner mig inte 17! Det är mindre än ett år tills jag fyller 18. Jag känner mig inte 17 jag känner mig kanske 15 eller 14"
Amanda: "Jag är 13"
Unni: "Jag är 12"
Emelie: "Jag är bara så barnslig fortfarande"
Amanda: "Vi är fast i barndomen..."
Unni: "Det kanske vi är!"
Sara: "Jag känner mig 17!"
Emelie: "Meeeh..."
Amanda: "Seriöst. Jag kommer att gråta när jag fyller 18"

Inga kommentarer: