30 december 2011

Årsresumé juli-september

juli


Juli var den absoluta sommarmånaden. I slutet av juni flyttade jag till min alldeles egna lägenhet och i början av juli organiserade jag och bodde in mig. Jag njöt av att sitta ensam på balkongen i solen och sluka böcker. Det var underbart fint samtidigt som telefonen plingade ibland och jag fick sms från den där speciella pojken. Första helgen i juli var han i Stockholm och om jag var förälskad innan insåg jag på riktigt den helgen att jag verkligen var kär i honom. I slutet av juli åkte jag med jobbet på en sommarturné. Åtta svenska städer på åtta dagar, tror aldrig att jag kommer att göra ett jobb som var lika kul som det. Listan kan göras lång över vad jag upplevde tillsammans med två personer jag inte alls kände innan.

augusti

Första helgen i augusti åkte jag till Skåne och stod inte ut längre utan var verkligen tvungen att fråga om han ville bli min. Det ville han, och jag bubblade av lycka och kärlek och sedan sprang vi på ett pyromanbrott, men det är en helt annan historia. När jag kom hem hände inte så mycket, träffade vänner och tog det lugnt innan det var dags för pojken att komma hem, för oss att avsluta sommarlovet med Popaganda och sedan börja skolan igen.

september


I september var det dags för min inflyttningsfest som hade varit ett planerat facebookevent väldigt länge. Många fina kom och det var en lyckad kväll! Dagen efter var jag superbakis men dukade upp en frukost med massa bröd till Patrik (ja, den snygga killen från de andra månaderna) och mig. Skolan hade börjat, men den var inte igång på riktigt så det var en hel del fester och nöje inklämt i september. Det var varmt länge, skolan var inte så jobbig och pojken jag längtat så mycket efter hela sommaren var så nära hela tiden. Det var svårt att inte stanna upp hela tiden och tänka hur lycklig jag kände mig!

Inga kommentarer: