29 december 2011

Årsresumé januari-mars

januari


Året började med att jag kom hem från Nederländerna och fick en ny rosa, härlig kamera. Kameran användes flitigt januari-juni men har sedan glömts bort lite... Jag invigde även det nya året med att gå på GI-diet och gick snabbt ner kilon och tappade sötsug men så fort skolan började försvann all motivation då det var dags att komma på GI-matlådor. Skolan började och den bittra verkligheten kom tillbaka men Amanda och jag hängde mycket enligt januaris bilder, det är ju alltid toppen åtminstone!

februari




I februari sprang jag och mamma på lägenhetsvisningar varenda helg. I slutet av februari hittade jag min pärla, men vi förlorade den tyvärr (fortsättning följer i mars). Det var snö i mängder, Quarnevalen bjöd på korv, jag bakade egna semlor, reste till fjärran städer med jobbet och festade med spexet. Mådde allmänt skit och det gick väldigt dåligt i skolan.

mars


Mars är den mest revolutionerande månaden det här året. Den började med att pärlan till lägenhet blev min efter ännu en omgång visning och budgivning. Jag tog med Amanda för att titta färger och tapeter men jag hann ändra mig minst fem gånger efter det. I mitten av månaden mådde jag sämre än någonsin. Tentor gick åt skogen och jag avskydde livet, bortsett från lägenheten. Efter att ha ställt ett ultimatum till dåvarande pojkvän avslutades vårt förhållande i samma dramatik som vi levt i det senaste året. Trots ändrad relationsstatus på facebook valde jag att använda den sedan länge köpta flygbiljetten och resa ned till honom och avsluta förhållandet ordentligt. Det var inte många som förstod varför jag åkte ned, knappt jag heller. Det var det absolut värsta jag någonsin har gjort men när planet lämnade Amsterdam visste jag till hundrafemtio procent att jag hade gjort rätt.

Inga kommentarer: