1 maj 2012

Körbärsblommor

Det har blivit lite av en grej för mig, att varje år fota körsbärsblommorna. För de blommar ju bara en vecka på ett helt år och då måste jag ju helt enkelt passa på. Det här är fjärde eller femte året jag fotar träden i Kungsträdgården. Varje år har sett lite annorlunda ut. Ett år var det på min födelsedag och mamma och pappa skrek på mig att det var dags att gå vidare till restaurangen. Ett år hade jag ingen lust att åka själv men blev överraskad av att en Nederländare plingade på dörren. Förra året var jag och Maria där timmarna innan spexfesten och jag var nervös för jag hade ju bestämt mig vem jag skulle strula med den kvällen. I år var jag där själv. Det var Valborg, massor med folk, och jag fick ta all tid i världen på mig. Nästa år händer något annat. Men varje år står jag där under blommorna och fotar.



Inga kommentarer: